Tuesday 16 October 2012

Cara Menghadapi Temuduga

Cara menghadapi temuduga pertama dengan kekasih . Dalam dunia yang serba moden ini , ramai yang berkenalan melalui laman-laman sosial seperti facebook , twitter , dan seangkatan dengannya . Menjalinkan hubungan sebagai kekasih di laman sosial tampak mudah namun untuk menghadapi secara berdepan bagaimana ?

Cara pertama yang anda perlu lakukan untuk temu janji yang pertama ini ialah Jangan Terlalu Over . Jangan nak tunjuk sikap berlebihan dan menunjuk-nunjuk . Be yourself dan cuba rileks . Cara kedua pula Jangan Gedik ! Kebanyakkan kesilapan yang selalu ditunjukkan pada kali pertama ialah anda bersikap gedik . Ia membuatkan anda digelar sebagai individu yang tidak boleh dibuat sebagai pasangan . Ini adalah part paling penting kalau berasa pasangan anda itu kacak giler ataupun cantik giler !


Cara seterusnya ialah Jangan Banyak Tanya ataupun busy body . Jangan banyak sangat bertanya tentang diri si dia daripada A sampai Z . Jangan beri pandangan pada si dia anda ni macam Mami Jarum pulak . Dan cara terakhir ialah Jangan Berpakaian Melampau . Yang ini dikhususkan kepada kaum wanita . Excited sangat nak berdating sampai berpakaian sampai menjolok mata , tak pun sendat macam plastik balut buah nangka . Lelaki sukakan wanita yang bersifat simple dalam berpakaian dan disitu terletak point kecantikkan anda .


Selamat mencuba.

2 comments:

  1. Pok Nik dulu pi dating mula mula pakai macam kurt kobain jerk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang zaman skang suka fikir macam orang barat nun

      Delete