Wednesday 17 October 2012

Cara Memujuk Anak Yang Menangis

Setiap ibu bapa tidak dapat elak daripada masalah anak yang suka menangis . Kadangkala sebab yang tak munasabah pun boleh membuatkan si kecil menangis . Payah untuk dinafikan kadang-kadang kita sebagai ibu bapa pun akan stress dengan tangisan yang tidak sudah-sudah . Jangan risau kerana kini segala masalah tersebut ada jalan penyelesaiannya . Baca panduan dan ikuti langkah-langkah yang akan diberikan .

Firstly pergi masuk laman youtube . Keduanya search Upin dan Ipin . Ketiga pilih video-video yang berkaitan Upin dan Ipin sahaja . Kalau boleh buka semua dekat new tab dan pilih video yang durationnya lebih daripada 10 minit .  Kemudian download semua video toh . Tapi sebelum itu pastikan korang dah download real player . Kalau belum korang boleh download kat sini .



Setelah siap mendownload korang save semua video pada 1 folder supaya senang nak cari dan save juga di dalam pendrive . After that bila anak menangis je automatik korang buka je cerita Upin dan Ipin confirm diam . Kalau rasa masa toh korang memang perlu gunakan laptop cucuk pendrive dekat pemain dvd ataupun tv lcd . Sorry tak dapat nak letakkan gambar supaya nampak post ni lagi cantik sebab laptop ni gila .

Selamat mencuba .



7 comments:

  1. masih teringat lagi bila puteri jadi cikgu tadika dulu...memang stress bila budak nangis..kalau seorang takpe..ni seorang start menangis...mulalah berjangkit pada yang lain pula..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. taw pun. kalau nak dimarah lagi bertambah-tambah nangisnya . so lebih baik diam cari ikhtiar macam post kat atas .

      Delete
    2. haha...upin ipin juga yg jadi pyelamat utk bapa2 drp mendengar tangisan anak2..jgn lupa boboiboy, boleh jadi sumber pemujuk juga :P

      Delete
    3. Boboiboy pun ok jgk . tapi upin ipin tetap terbaek . anak saya sampai dah khatam dialog kat dalam movie geng pengembaraan upin ipin toh .

      Delete
  2. Baby saya tuh kalau menangis especially tengah malam, kalo dah sampai tahap mama dia pun give up, kena angkat dari baby cot dia tuh letak celah ketiak abah dia...pastuh nak tidur nyenyak pun tak berani takut terpenyek kang...hahaha

    -Crack of www.notakasar.blogspot.com-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau baby kecik lagi tak boleh la guna kaedah diatas . Nanti saya kaji pulak macam mana nak buat baby kecik berhenti menangis kalau ada rezeki dapat baby lagi nanti .

      Delete
  3. terbaik dari ladang!!!rezeki dpt baby??ouuhhh I.Allah $$$

    ReplyDelete